Wycieczka szkolna Karpacz-Praga-Wrocław
poniedziałek, 29 maja 2017 11:53

W dniach 23-26 maja 2017r. uczniowie naszej szkoły byli na 4-dniowej wycieczce szkolnej do Karpacza, Pragi i Wrocławia.

Pierwszy dzień upłynął nam na podróży do Karpacza. Po drodze zwiedzaliśmy ewangelicki Kościół Pokoju w Jaworze, który zachwycił nas swoim barokowym wyposażeniem. Po zakwaterowaniu w pensjonacie, obiadokolacji czas poświęciliśmy na spacer oraz wspólne spędzanie czasu.

W środę zwiedzaliśmy Karpacz i okolicę. Byliśmy w Szklarskiej Porębie, weszliśmy na zamek Chojnik w Karkonoskim Parku Narodowym, aby podziwiać krajobraz z góry. Zobaczyliśmy również Wodospad Kamieńczyka oraz Kościół Wang. Wieczorem osoby chętne spędziły czas w basenie termalnym w Cieplicach.

Następnego dnia po wczesnym śniadaniu wyjechaliśmy w kierunku Pragi. Przewodnik pokazał nam m.in.: Stare Miasto, Hradczany, Praską Lorettę, Zamek Królewski, Katedrę św. Wita, Malą Stranę, Most Karola, Rynek Staromiejski z zegarem Orloj XV w.,Vaclawskie Namesti.

W piątek musieliśmy pożegnać się z Karkonoszami i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Tego dnia zwiedzaliśmy również Wrocław oraz złożyliśmy wizytę w ZOO, gdzie szczególnym punktem było Afrykarium przedstawiające różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. Późną porą szczęśliwie wróciliśmy do swoich domów.

Gabriela Jabłońska, kl.III gimn.