Wycieczka szkolna Karpacz-Praga-Wrocław
poniedziałek, 29 maja 2017 11:53

W dniach 23-26 maja 2017r. uczniowie naszej szkoły byli na 4-dniowej wycieczce szkolnej do Karpacza, Pragi i Wrocławia.

Pierwszy dzień upłynął nam na podróży do Karpacza. Po drodze zwiedzaliśmy ewangelicki Kościół Pokoju w Jaworze, który zachwycił nas swoim barokowym wyposażeniem. Po zakwaterowaniu w pensjonacie, obiadokolacji czas poświęciliśmy na spacer oraz wspólne spędzanie czasu.

W środę zwiedzaliśmy Karpacz i okolicę. Byliśmy w Szklarskiej Porębie, weszliśmy na zamek Chojnik w Karkonoskim Parku Narodowym, aby podziwiać krajobraz z góry. Zobaczyliśmy również Wodospad Kamieńczyka oraz Kościół Wang. Wieczorem osoby chętne spędziły czas w basenie termalnym w Cieplicach.

Następnego dnia po wczesnym śniadaniu wyjechaliśmy w kierunku Pragi. Przewodnik pokazał nam m.in.: Stare Miasto, Hradczany, Praską Lorettę, Zamek Królewski, Katedrę św. Wita, Malą Stranę, Most Karola, Rynek Staromiejski z zegarem Orloj XV w.,Vaclawskie Namesti.

W piątek musieliśmy pożegnać się z Karkonoszami i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Tego dnia zwiedzaliśmy również Wrocław oraz złożyliśmy wizytę w ZOO, gdzie szczególnym punktem było Afrykarium przedstawiające różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. Późną porą szczęśliwie wróciliśmy do swoich domów.

Gabriela Jabłońska, kl.III gimn.

FOTO

 
II Gminny Konkurs Wiedzy z Języka Angielskiego „Ladybird”
poniedziałek, 29 maja 2017 07:04

25 maja 2017 r. odbył się II Gminny Konkurs Wiedzy z Języka Angielskiego „Ladybird” w Szkole Podstawowej nr 3 w Łapach pod patronatem Burmistrza Łap Pani Urszuli Jabłońskiej. Głównymi celami konkursu było zainteresowanie dzieci nauką języka angielskiego oraz rozwijanie ich umiejętności i wiedzy.

W konkursie wzięły udział Szkoły Podstawowe z gminy Łapy:

  • Szkoła Podstawowa z Uhowa
  • Szkoła Podstawowa z Płonki Kościelnej
  • Szkoła Podstawowa z Łupianki Starej
  • Katolicka Szkoła Podstawowa z Łap
  • Szkoła Podstawowa nr 1 z Łap
  • Szkoła Podstawowa nr 2 z Łap
  • Szkoła Podstawowa nr 3 z Łap

Uczniowie rozwiązywali test składający się z pytań zamkniętych oraz otwartych.

  1. miejsce zajęła Adela Porowska ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Łapach,
  2. miejsce zajęła Natalia Raciborska ze Szkoły Podstawowej im. H. Kołłątaja w Uhowie
  3. miejsce zajął Mateusz Czerwiński ze Szkoły Podstawowej im. H. Kołłątaja w Uhowie

Wicedyrektor szkoły Pani Dorota Łapińska wręczyła wszystkim uczestnikom dyplomy za uczestnictwo w konkursie, a zwycięzcom atrakcyjne nagrody związane z nauką języka angielskiego między innymi książki, słowniki, gry językowe i komputerowe oraz gadżety. Po konkursie na uczestników czekał słodki poczęstunek.

Bardzo dziękujemy Pani Burmistrz Łap za ufundowanie nagród, a Paniom Magdalenie Łupińskiej, Michalinie Szulc, Małgorzacie Płońskiej, Joannie Karczewskiej, Bożennie Polakowskiej, Ewie Dobnik za współorganizację konkursu i przygotowanie uczniów.

Dorota Stradałowicz

FOTO

 
Porcja Pozytywnej Energii
środa, 24 maja 2017 08:00

W listopadzie 2016 r. uczniowie klas I-VI szkoły podstawowej przystąpili do IV edycji programu edukacyjnego „Porcja Pozytywnej Energii”.

Celem programu „Porcja Pozytywnej Energii” jest edukacja i kształtowanie u dzieci właściwych nawyków żywieniowych polegających na spożywaniu warzyw i owoców. Wyniki badań wskazują na poważny problem żywieniowy wśród polskich dzieci, polegający na niewystarczającym dziennym spożyciu warzyw i owoców. Zalecenia żywieniowe WHO dotyczące spożycia 400 gr dziennie warzyw spełnia zaledwie 6–24% dzieci europejskich. Aż 46% polskich matek dzieci w wieku 3-12 lat w ogóle nie uznaje warzyw i owoców za podstawę zdrowej diety. Dlatego ważna jest edukacja najmłodszych w tym zakresie i aktywizacja dzieci zgodnie z zasadą nauki poprzez zabawę.

Podczas lekcji przyrodniczych uczniowie zdobywali wiedzę na temat wartościowych produktów spożywczych, zdrowego odżywiania i tego jak może ono wpływać na funkcjonowanie naszego organizmu.
Wykonali również prace plastyczne, które zostały zaprezentowane na szkolnej wystawie pod hasłem „Warzywa i owoce – spożywam codziennie”. Prace uczniów uczestniczyły również w ogólnopolskim konkursie na ciekawą ich prezentację w szkole.

Anna Łapińska

Barbara Wróblewska

FOTO

 
Lekcje z fiszkami? Jak najbardziej!
niedziela, 21 maja 2017 06:33

Chcąc nieustannie motywować uczniów do nauki języków obcych, do samodzielnego zagłębiania wiedzy, do efektywnego powtarzania, utrwalania i wykorzystywania zdobytej wiedzy, nauczyciele języka angielskiego oraz niemieckiego stale szukają nowych rozwiązań. We wrześniu nawiązaliśmy współpracę z wyd. „Cztery głowy”, w ramach której szkoła otrzymała zestaw fiszek z języka angielskiego oraz niemieckiego. Pomysł wykorzystania fiszek na lekcji okazał się strzałem w dziesiątkę.

Przede wszystkim było to coś nowego i interesującego. Nasi uczniowie bardzo chętnie pracowali z fiszkami, utrwalając materiał poznany na lekcji. Sami również wymyślali zastosowanie fiszek na lekcji. Fiszki więc pobudziły kreatywność naszych uczniów – kilka pomysłów jest autorstwa naszych uczniów. Starsi uczniowie wykorzystywali fiszki w celu budowania dialogów, powtarzania słownictwa, a młodsi utrwalali słownictwo bawiąc się w „Piotrusia” bądź „Memorki’. Założone przez nas, nauczycieli, cele zostały osiągnięte, a nasi uczniowie mogli poznać nowe sposoby na jak najlepszą naukę.

Wykorzystanie fiszek z języka angielskiego oraz niemieckiego bezpośrednio na lekcji to innowacja, której celem jest poprawa sprawności językowych oraz zmotywowanie uczniów do nauki języków obcych. Stanowi to również doskonałą okazję do pokazania, w jak różny i ciekawy sposób można wykorzystać fiszki nie tylko do samodzielnej nauki w domu, lecz również w szkole. Różnego rodzaju ćwiczenia, praca w grupach, w parach czy indywidualna, oryginalne gry i zabawy to świetny pomysł na aktywizację uczniów oraz integrację zespołu klasowego. Nauka z fiszek jest to bardzo skuteczna metoda nauki:

- fiszki umożliwiają błyskawiczne i skuteczne zapamiętanie wyrazów i zdań;

- jest to bardzo dobra metoda szybkiego powtarzania, na lekcji, na przerwie, w każdym miejscu, w którym jesteśmy;

- uczeń ma możliwość nie tylko poznawać i utrwalać słownictwo czy zagadnienia gramatyczne, ale również ćwiczyć sprawność mówienia i pisania.

O tym, w jaki sposób wykorzystaliśmy fiszki na lekcjach można przeczytać również na stronie internetowej wydawnictwa Cztery Głowy.

FOTO

Brygida Wasilewska

Marta Mnich

Dorota Stradałowicz

 
Szkolny Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego
środa, 17 maja 2017 07:12

Bezpieczeństwo cyfrowe uczniów i szkół we współczesnym świecie jest kluczowym priorytetem. W trosce o naszych uczniów szkoła zgłosiła chęć uczestnictwa w projekcie Cyfrowobezpieczni.pl pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. Jako jedna z 2200 szkół w kraju została zakwalifikowana do udziału w tym przedsięwzięciu. Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa został opracowany po to, by skutecznie odpowiedzieć na problemy i wyzwania związane z bezpiecznym korzystaniem z zasobów cyberprzestrzeni w polskich szkołach.

W dniu 15 maja 2017r. w naszej szkole zorganizowano Szkolny Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego. Wydarzenia edukacyjno-informacyjne prowadzone przez Edukatora - panią Ewę Frołow, w formie warsztatów z uczniami oraz spotkania z nauczycielamizwiększyły wiedzę i świadomość społeczności szkolnej na temat możliwych zagrożeń i ryzyka związanego z korzystaniem z Internetu i nowoczesnych narzędzi cyfrowych.

FOTO

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 160

sitemap